21.10.10

Näillä eväillä eteenpäin

Ajattelin puhua hetken ihan naisena. En äitinä/tulevana sellaisena. Ihan vain, itsenäni.

Tunnen oloni petetyksi. Virallisesti kumpikaan ei pettänyt minua. Ei poikaystäväni, eikä ystäväni. Hehän aloittivat seurustelun vasta, kun isäihminen oli ilmoittanut, ettei halua tätä elämää minun kanssani. Joten ei, virallisesti kukaan ei pettänyt minua. Silti itken useinkin tämän tilanteen epäreiluutta.

Olenko minä minkään arvoinen naiseksi? Olen seitsemännellä kuulla raskaana. En ole lihonut grammaakaan sitten positiivisen raskaustestin. Olen kelvannut isäihmiselle heidän seurustelunsakin aikana useasti sängynlämmittäjäksi, mutta se ei tee minua onnelliseksi. Jälkikäteen tunnen itseni petturiksi, arvottomaksi, korvikkeeksi. En tunne oloani seksikkääksi, haluttavaksi tai kauniiksi. Petän itseäni.

En suostu käsittämään isäihmisen uutta suhdetta, enkä suostu hyväksymään tosiasiana kaikkea sitä söpöilyä ja kujertelua, joka tapahtuu naapuritalossa. Tahtoisin vain sulkea silmät ja korvat, unohtaa epäonnistuneen parisuhteeni ja keskittyä tähän elämään, joka minulla on elettävänä. Näillä eväillä, jossittelematta.

Pakkaan laukkuuni:
-tulevan yksinhuoltajuuden
-30neliön asunnon
-kissan
-opiskelut
-perheeni
-ystäväni
-sen, mitä minuudestani on jäljellä

Jätän sängyn päälle, itsekseen soviteltuna, sopimattomaksi todettuna:
-isäihmisen pettämisen paljastamisen
-mahdollisen parisuhteen isäihmisen kanssa
-mahdollisen ydinperheen
-rakkauteni


Jatkan tästä eteenpäin omilla ehdoillani. Kyselemättä ja kaunistelematta.

3 kommenttia:

  1. Onnea matkaan! Itse odotan esikoistani viikolla 36 ja on ollut ihanaa kurkkia blogistasi välittyvää rohkeaa mieltä. Kumppanisi päätös tilanteessanne tuntuu hurjalta ja henkilökohtaisesti varmaan järjettömältä petokselta. Niin ainakin itse kokisin. Haasteellista aikaa kun raskaus on muutenkin.

    Kaikesta huolimatta uskon, että teistä tulee uuden elämän kanssa aivan todella onnellisia. Ihanaa loppuodotusta!

    VastaaPoista
  2. jokainen on suurten asioiden arvoinen, naiseksi tai miksi lie. virheet on kai vain luettava lokiin siinä missä onnistumisetkin, ei mikään kuva kuitenkaan ole täydellinen ilman varjoja. näin mä itse pohdin päästäkseni turhasta syyllisyydestä.

    epäonnistumisista, tunnekuohuista ja harha-askelista huolimatta toivon sulle ja pikkuiselle kaikkea hyvää. olen toivonut alusta asti.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...