12.1.11

Vuoroin vieraissa.

Olen koko raskauden kaivannut kipeästi vertaistukea. Minulla ei ole ollut kumppania vierellä jakamassa kaikkia tunteita ja tuntoja, mutta minulla on ollut rinnallani 34 upeaa naista, joiden puoleen kääntyä isoissa ja pienissä asioissa. He ovat paitsi tuoneet jännitystä elämään, myös vähentäneet stressiä, kannustaneet, potkineet hellästi persauksille ja jakaneet viisaudestaan. Olemme myötäeläneet toisemme raskauksissa lähes alusta asti, eikä asiaan ole tullut muutosta nytkään, kun puolet vauvamahoista ovat vaihtuneet vauvoiksi. Kiitän näitä kanssasisariani paljosta, ja toivon, että jatkamme myötäelämistä myös pikkuvauva-ajan, miksei pidempäänkin.

Vertaistuki on vastavuoroista. Kun tuntui, että seinät kaatuvat päälle, eikä keneenkään läheiseen voi enää luottaa, sain postissa nämä:

Pienet käsintehdyt vauvantossut muistuttivat, että tukea on tarjolla, jos siihen uskaltaa nojata. Minun ei ole tarvinut hävetä ikääni tai perhetilannettani, olen saanut olla minä, ja silti tullut hyväksytyksi. Jopa siinä määrin, että joku on valmis käyttämään aikaansa ja kädentaitojaan minun piristämisekseni.
Nämä kyseiset ovat Verskisen käsialaa, mikäli joku tahtoo ostaa itselleen omat, näitä saa myös tilauksesta.

Piristykseksi loppuraskauteen ja sen hankaluuksiin halusin lähettää vastavuoroisesti jotakin pientä. "Itsetehty" ei aina takaa suloisia lopputuloksia, mutta yritin parhaani:


Virkattu vaunulelu, 100% kierrätetyistä materiaaleista. Toivottavasti siitä on iloa.

(Osastolla on TYLSÄÄ. Voin postata varastosta kaikki vuoroaan odottavat.. Koittakaa kestää.)

3 kommenttia:

  1. Oih, mä kiitän vielä kerran sua postista! Tuo taitaa päästä meillä vaunuihin, sitten kun ne otetaan käyttöön. Tai turvakaukaloon.

    Ja hei, samalla tavalla me ollaan saatu tukea sultakin :) <3

    VastaaPoista
  2. Äitisolidaarisuus kunniaan <3 Ja loppupeleissä, samassa tilanteessa oleva äiti/äitiytyvä on todellista vertaistukea, ei (miespuolinen) kumppani ihan samaan pysty.

    Voimia sinne sairaalaan!! Ja kestämistä niiden ruokien kanssa ;)

    VastaaPoista
  3. Moi. Löysin vastikään sun blogin ja tykkään kovasti! Olen totaalisesti hurahtanut pöllöihin ja mietin mahdollisuutta saada tilata sulta tällainen? Jos taito on vielä tallella? :) Ja mitä ottaisit maksuksi? :)

    Terveisin Marianne

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...