10.6.11

Toukka ja lukutoukka

Ipanoidi on oppinut, että hirmuhelteillä parasta ajanvietettä on nukkuminen! Tämä taas tarkoittaa äärimmäisen paljon sitä kuuluisaa "äidin omaa aikaa!"

Huh. Siis. Omaa? Minun? Ilman vauvaa? Pikkasen olin pallo hukassa. Mitä minä olen tehnyt ennen joutilaina hetkinä?
Kaksi ekaa hellepäivää meni kotitöitä kiriessä, mutta nyt on pyykkikori tyhjä, tiskipöytä puhdas ja jopa imuria ulkoilutettu. Silitin verhot. Korjasin "korjattavat" pinossa lojuneet vaatteet. Tyhjensin muutamat muuttolaatikot. Viimeistelin kasvimaan. Pyyhin pölytkin!
Sitten se iski: minulla ei ole enää mitään pakollisia hommia, ei edes sellaisia "jos olet hyvä äiti, niin" hommia. Ja Tirppa kiskoi edelleen hirsiä huulet mutrulla.

Olen viettänyt tähän asti kaiken kesäisen vapaa-aikani nenä kiinni kirjassa. Jotenkin se vain ei tuntunut enää luontevalta. Mutta kun vauhtiin pääsi ja silmät taas harjaantui hommaan, saa pikkuneidin päikkäreiden ja parin tunnin iltalukemisella ahmaistua päivässä romaanin. Siitä seurasi uusi ongelma. (On miullaki ongelmat..) Mitä ihmettä mie enää luen?? Luottokirjastotätikin jätti miut pulaan, eikä osannut suositella oikein mitään.

Ja joo, tiedän ettei useimmat äidit laske kotona tapahtuvaa vauva-vapaata varttia viiva kahta tuntia omaksi ajaksi, mutta herrajee, tää on luksusta! Lakkaampa siis natisemasta turhasta tyhmässä ja tylsässä kuvattomassa postauksessa ja painun pihalle kera pikkusiskon hyllystä kaapatun Houkutus kirjan. Pakko kai miunkin on selvittää mahtuisko Edward mun päiväuniin..

Kirjatärppi:

Kun ei ehdi lukemaan pitkään ja syvällisesti, mutta haluaa nauraa muutaman paskanaurun omalla kustannuksellaan.

Suomesta, rakkaudella.

5 kommenttia:

  1. Mä luin viime kesänä sen koko twilight sarjan. Ihan mukaansa tempaava se oli. Mä oon tykännyt Margaret Atwoodin kirjoista. Esim. orjattaresi ja nimeltään grace oli sikamaisen hyviä. Meillä kans jostain syystä ipana on ryhtnyt ottaan 3h päikkäreitä. Ihan pihalla et mistä tuulee mut kai se on tuo helle.

    VastaaPoista
  2. Minä oon kans noi kaikki lukenu ja leffat kattonu kans, tykkäsin. Edward ei vaan minun päiväuniin päässy, Jacob sinne iskeyty :D

    VastaaPoista
  3. En tiedä minkälaisista kirjoista tykkäät, mutta voisin silti suositella muutamaa. :)

    - True Blood -sarja (jos tykkää vampyyreista, hauskaa ja nopeatempoista viihdettä)
    - Jenny Downham: Ennen kuin kuolen (helppolukuinen ja koskettava kirja)
    - Cecilia Samartin: Nora & Alicia
    - Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin (mahtava!)
    - Ruth Rendellin kirjat (varsinkin Hepokatti on loistava kirja)

    Milla

    VastaaPoista
  4. Katjusha: Tutustumisen arvoista, luulen ma, pikagooglauksen perusteella. :)

    NeljänKopla: Edward muistuttaa ulkoiselta olemukseltaan liikaa isäihmistä, joten jokseenkin kaikki Edwardin kuvailu kirjoissa yrjöttää. :D Jakob sen sijaan.. ;D

    Milla: Jumalat juhlivat öisin ja Hepokatti pääsee mun henk.koht top 50 kirjaa listalle, lähelle kärkeä. :D

    Vampyyreistä en taida sen kummemmin syttyä, jotenkin fantasiakirjojen innostus lopahti kun päätin lapsuuteni samaan aikaan Harry Potter sarjan kanssa. :D (Kyllä, vuonna 07 olin 17 ja katson lopettaneeni lapsuuteni ja aloittaneeni aikuisuuden, en usko nuoruusvaiheeseen..) :DD

    VastaaPoista
  5. Haa, kiva löytää joku muukin joka tykkää Hepokatista ja Jumalat juhlivat öisin. :D

    T. Milla

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...