29.7.11

Toivepostaus 2: "No kerro jotain itestäs.."

Olen muutakin kuin Tirpan äiti. Yllättävää?
Kuitenkin olen hirvittävän huono puhumaan itsestäni. Lisähankaluuksia tuo se, ettei tämä ole blogi minusta, vaan meidän perheestä, tyttärestäni ja sen äidistä. Tuntuu siis tyhmältä puhua tänne omista asioistani. Yrittänyttä ei laiteta?

Mietin millaisena olen eniten oma itseni, ja miten sen parhaiten selittäisin. Tässä arjessa ei jää montaa hetkeä olla muuta kuin äiti, kädet ja mieli työskentelee aamusta iltaan tämän kodin ja tämän lapsen parissa. Mutta illalla kun Tirppis nukahtaa, ja minä tapsuttelen suihkuun, saan olla ihan vain minä itse. Suihkussa seistessä päivä valuu harteilta alas. Päivän huudot, raskaat hetket ja voipuneisuus valuu viemäristä alas, ja jaksaa taas seistä suorassa. Suihkun jälkeen olo on puhdas, raikas, ja rentoutunut.

Illan hiljaisuudessa on helppo päästää irti arjesta ja tehdä mitä itseä huvittaa. Raskaan päivän jälkeen voi nostaa jalat sohvan käsinojille ja katsoa aivottomia elokuvia televisiosta, hyvinä päivinä jaksaa tehdä käsitöitä tai tilaustöitä. Kun kädet työskentelee, mieli lepää.

Tätä miettiessäni päätin ottaa kuvia vain itsestäni, ensimmäisen kerran puoleen vuoteen. Itsestäni ilman mitään kuvausrekvisiittaa tai hienoja vaatteita. Ihan vain itsestäni.

Suihkun jälkeen, tukka märkänä, naama punaisena.
Näin olen eniten oma itseni.

Sama look, mutta tukka kuivana.
Näin pyyhällän läpi useimpien päivien. En meikkaa, vesi ajaa kosmetiikan asiaa.

Päätin kuitenkin näyttää kerrankin täällä blogissa myös edustusnaaman.
Tuskin koskaan olen arkena meikattuna ja hiukset kuosissa.
Mutta hei, aina välillä olen siis laittautunutkin.

En kyllä käsitä noita rusketusrajoja. En nimittäin meikannut kaulaa. Ihan kuin olisin kulkenut koko kesän paperipussi päässä. Täytyy myöntää, että välillä tekisi mieli.

Mutta hei, epäonnistuin tässä postauksessa kyllä totaalisesti. Mitä te muka tahdoitte tietää minusta?


2 kommenttia:

  1. Ihanan aitoja kuvia. Ja onpa sulla kaunis hymy! Pidä se :)

    VastaaPoista
  2. Hyvä kirjoitus, ei sen tarvi elämää suurempaa ollakaan :D

    Mua kiinnostais tuo, että miten sun oma aika? Miten hoidat sen? Saatko hoitoapua lapselle vai oletko tyytyväinen muuten ;D
    Itsellä tuntuu, et välillä tympäsee niin raskaasti, kun ei pääse ratsastamaan omalla hevosella, joka asuu omassa pihassa, kun ei saa lapselle hoitajaa. Shoppailureissut pitää tehdä lapsen kanssa. Jne jne. Varsinkin näin kesällä maatilan kiireet pitää miehen töissä, joten ei paljon ehdi lasta vahtimaan.

    Hyvää jatkoa ja jaksamista =)

    -Outi-
    *Blogger ei näemmä anna taaskaan kirjoittaa tunnuksella*

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...