20.8.13

9 kuukautta isänä, entäs nyt?


Olen tarkoituksella ollut aika vaitonnainen Teen ja isäihmisen välisistä asioista. Olen halunnut antaa aikaa ja tilaa, sillä isän ja tyttären välinen suhde ottaa aikaa kehittyäkseen, varsinkin kun sen aloittaa kaksivuotiaan lapsen kanssa.

Viimeisen yhdeksän kuukauden aikana isäihmisestä on kasvanut isä. Täyteen mittaansa. Tirppa on saanut aikaa isänsä kanssa, ja meistä on hitsautunut ihan pätevä perheyksikkö, tilanteen huomioiden.

 Aika paljon olen saanut vastailla kysymyksiin siitä, mistä tässä nyt on oikein kyse. Olen vastannut kysyville, että olemme yksi perhe kahden katon alla. Emme asu kuin muutaman kilometrin päässä toisistamme, ja arjen jakamisesta on tullut aika vaivatonta. 
Ja olemme perhe jatkossakin, vaikka aika iso muutos tulikin ajankohtaiseksi. Isäihminen kun muuttaa Helsinkiin opiskelemaan kolmeksi vuodeksi, oppilaitokseen jossa läsnäolo on pakollista kaikkina arkipäivinä. 

Kolme seuraavaa vuotta Teellä on sitten ihan vain viikonloppuisä, ihan niinkuin muillakin erolapsilla. Toivottavasti meissä vanhemmissa on jatkossakin tarpeeksi aikuista ihmistä säilyttämään tämä keskusteluyhteys ja yhteisymmärrys perheestä. Näin sen kuuluisikin mennä: perhe säilyy, vaikka parisuhde särkyisikin.

Nyt elämä jatkuu.



2 kommenttia:

  1. Voih, nuo Tirppiksen ilmeet on niin paljon puhuvia :) Tosi ilmeikäs lapsonen. Parasta syksyä ja talvea toivottelen teille. Toivottavsti Tirppikselle ei tulisi pettymyksiä. Kaikkea hyvää teille kakille ♥

    VastaaPoista
  2. Kaksi vuotta olen seurannut tätä blogia, vähän kuin seuraisin kaukaista kaveria. Olen hymyillyt sinnikkyydelle, elänyt mukana, tuohtunut puolestasi.

    Elämä on täynnä anteeksi annettavaa. Enemmän kuin järjen mukaan pitäisi, mutta vähemmän kuin onnen vuoksi olisi syytä.

    Olen todella iloinen tästä tarinan osiosta. Toivottavasti kaikki menisi hyvin. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...