9.5.15

Sinusta tahdon pitää kiinni

Minä uskon rakkauteen. 


Pidän itseäni onnekkaana. 

Olen löytänyt elämässäni sen yhden ihmisen, josta en halua luopua silloinkaan, kun se tuntuisi olevan järkevintä. Minulla on ollut jo kymmenen vuotta matkallani ihminen, jonka pelkkä läsnäolo liikuttaa minussa jotain niin perustavanlaatuisella tavalla, etten pysty sitä mitenkään sanoin selittämään. 


Olen saanut kasvaa hänen kanssaan yhtä matkaa.

Tavatessamme olin 15-vuotias, ja juuri niin keskenkasvuinen, kuin miltä se kuulostaa. Kymmenessä vuodessa olen kasvanut teinistä aikuiseksi, päässyt yläasteelta, asunut ulkomailla, muuttanut omilleni, valmistunut ylioppilaaksi, tullut äidiksi, valmistunut ammattiin ja paljon muuta. Samalla tavalla hänen on täytynyt aikuistua, käydä läpi kaikki muutokset ja vaiheet jotka siihen vaaditaan. Kaikki näistä vaiheista eivät ole olleet kepeitä ja kivuttomia, osa niistä on meinannut ajaa meidät pysyvästi erillemme.

Mutta rakkaus kantaa.


Haluan täydestä sydämestäni katsoa tulevaan.

On helppo ratkaisu jäädä pyörimään tehtyihin vääryyksiin. Vaatii enemmän suhtautua menneisiin menneinä, luopua pahoitetusta mielestä ja nähdä ihminen tapahtuneen takana.

Tuon ihmisen kanssa, joka hänestä on kasvanut, minä haluan jakaa elämäni. Minä haluan seistä hänen rinnallaan kaikissa tulevissakin hetkissä, jakaa hyvät ja huonot, terveyden, sairauden, onnen ja epäonnen. Hänen kanssaan tiedän, etteivät ne pimeimmätkään hetket kykene sammuttamaan sitä kipinää joka meidän välillämme on.


En tee kompromisseja.

Hän ihan todella on minulle se mitä toivon. 
Hän saa minut tuntemaan itseni kauniiksi silloinkin, kun peilistä tuijottaa elävä ruumis. Hän saa minut nauramaan silloin, kun pelkään kuolemaa. Hän kantaa minua silloin kun omat voimani eivät siihen enää riitä. 
Hänen kanssaan rakkauslauluissa on järkeä. Onnellisina hetkinä tekee mieli nipistää itseään, voiko tälläistä ollakaan. Hänen kanssaan minä, perheeni, kotini tuntuvat ihan toisella tavalla kokonaisilta.

Hänen kanssaan olen valmis aivan kaikkeen.


Hän on minun perheeni, paras ystäväni ja rakkaimpani.

Olen monesti elämässä tuntenut olevani vähän hukassa, pikkaisen ylimääräinen ja aikalailla vääränlainen. Hänen kanssaan minä olen kotona. Hän kertoo minulle koko olemuksellaan, että olen oikeassa paikassa, ja tervetullut sellaisena kuin olen. Voin vain olla siinä, iltapuvussa, toppapuvussa, saunanraikkaana, hiestä läpimärkänä, aamuenergisenä, rättiväsyneenä, onnellisena, surullisena, elämäni voimissa ja synkimmissä pohjavesissä. Minun ei tarvitse ansaita paikkaani, se on minun paikkani.


Hän on tyttäreni isä.

Ei virheetön, mutta kasvanut paikalleen. Hän antaa tyttärellemme jotakin arvokasta. Hän antaa esimerkin periksiantamattomuudesta, uudelleen yrittämisestä ja kaikkensa antamisesta. Tyttäremme saa kasvaa sellaisessa isän rakkaudessa, josta en osannut haaveillakaan. Heidän kahden välillä on jotakin sellaista, josta en saa kiinni, jotain puhdasta ja viatonta, kaiken kattavaa molemmminpuoleista lämpöä ja välittämistä.

Hän rakastaa lastamme vähintään yhtä paljon kuin minä. Ja se on paljon se.



Ennen muuta minä rakastan häntä. Puhtaasti, vilpittömästi, epäröimättä. Kaikkea sitä mitä hän on.


En malta odottaa loppuelämääni, jonka saan jakaa hänen kanssaan.




//Laulu Juha Tapio - Kanssasi kahleisiin, esitti Camilla Bäckman

40 kommenttia:

  1. Olen niin onnellinen teidän puolesta. <3

    VastaaPoista
  2. Hienompaa tekstiä et olisi voinut isäihmisestä ja rakkaudestanne kirjoittaa. Pakahdun! Teidän onnestanne! Itken! Olen seurannut blogiasi vuosia, blogisi on minulle tärkein ja rakkain blogi. Toivotan teille paljon onnea ja parasta mahdollista yhteistä tulevaisuutta!

    VastaaPoista
  3. Voin toki olla pahuksen väärässä, mutta jotenkin joulupostauksestasi jo tuli sellainen olo, että olisittekohan löytäneet tien takaisin toistenne luo. Kaikkea mahdollista hyvää ja onnea ja pitkää yhteistä elämää!

    Blogisi on muuten yksi ihanimmista, joita olen koskaan lukenut ja matkassanne olenkin ollut lähes alusta saakka. On ihan mieletöntä, että jaksat kaikissa elämäntilanteissa olla niin valoisa ja inspiroit kyllä kympillä lukijoitasi elämään täysillä!

    VastaaPoista
  4. Minua harmittaa ihan älyttömästi etten ole blogiisi päätynyt aikaisemmin. Mutta parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan. Selasin todennäköisesti noin viikossa blogisi läpi ja olen ihan sanaton. Olet uskomattoman ihana, vahva ja oikein esimerkillinen nainen ja äiti! En voi muuta kuin kiittää ja toivoa, että itse olisin edes hitusen sinunlaisesi tulevaisuudessani. Ja rakkaustarinasi.. Kaikkine ylä- ja alamäkine se on todellinen rakkaustarina, jota saatte yhdessä vaalia. Onnea kihlauksenne johdosta<3 Ja vaikka olenkin vakuuttunut siitä kuinka vahva ja voimakas nainen olet, haluan lähettää tsemppiä ja voimia sinulle ja läheisillesi, tulette varmasti olemaan ajatuksissa.

    VastaaPoista
  5. <3 onnea teille molemmille, hienoa että olet löytänyt rakkaan joka pysyy vierellä niin hyvissä kuin huonoissa hetkissä, olet sen ansainnut

    VastaaPoista
  6. Voi onnea, voi ihanuutta! Ihanaa, että hän halusi juuri sinut! Luojalle kiitos tästä. Saatte perheeseen sekä isän, että äidin. <3
    Niin hirvittävän herkästi kirjoitettu. Sykähdytti etenkin se, että pelon keskellä hän saa sinut nauramaan, sekä se, että hänen luonaan tunnet olevasi kotona. Kuinka arvokasta se onkaan!
    Uskon, että tämä rakkaus kestää. Niin paljon olette saaneet yhdessä kokea, nähdä toisenne niin monenlaisissa tilanteissa ja antaa anteeksi. Sellainen tekee opettaa rakastamista. Onnellista yhteistä elämää teille kahdelle (ja kolmelle!).

    Mitä T oli mieltä, kun kuuli suuren uutisen?

    -Kukka

    VastaaPoista
  7. Onnea! Itku tulee tästä ihanasta uutisesta ja tekstistä :) Ei saisi raskaana lukea tälläisiä

    VastaaPoista
  8. Onnea hei tuhannesti teille tuleviin vuosiin! Aivan ihanaa!

    VastaaPoista
  9. Ihana teksti ja ihana kosinta! Onnea ja rakkautta ihan valtavasti yhteiselle elämällenne! <3

    VastaaPoista
  10. Uskomattoman kaunis teksti ja vähintään yhtä kaunis kosinta. Liikutuin, täysin tuntemattomana pyyhin kyyneleitä silmäkulmista.
    Paljon onnea teille ja lukuisia onnellisia vuosia tiellenne <3
    T. Elina

    VastaaPoista
  11. Kauneinta mitä olen pitkiin aikoihin lukenut. <3 toivon teille tulevaisuuteen roppakaupalla onnea! Mikä ihana pieni perhe olettekaan :)

    VastaaPoista
  12. Voi kuinka kauniisti ja rehellisesti sydämestäsi kirjoitit. Kyynel tuli silmääni tekstiä lukiessa. Tuota on puolisoiden välinen rakkaus ja vanhemman ja lapsen välinen rakkaus parhaimmillaan. Tuollainen rakkaus kantaa - niinkuin kirjoitit - ilot ja surut, riemun ja tuskan. Ja aito rakkaus ei sammu koskaan. Se elää sitä kokeneiden sydämissä, muistoissa ja kodeissa aina; tuli mitä tuli.

    Kaikkea hyvää teille!!

    VastaaPoista
  13. Byhyyyyy, ihana teksti <3 Ihanat te <3
    Paljon onnea <3

    VastaaPoista
  14. Ihan mielettömän kaunis postaus! Paljon onnea teille. Olet upea ja vahva nainen. <3

    VastaaPoista
  15. Kiitos ihanasta ja koskettavasta postauksesta! Olen niin onnellinen teidän puolesta! <3 <3 <3 <3

    VastaaPoista
  16. Olipa koskettava postaus, mielettömästi onnea <3

    VastaaPoista
  17. En tiedä mitä sanoa. Olen aika syvösti liikuttunut tästä tekstistä. Sulla on jotain, mitä me kaikki haluaisimme ja minkä varmasti jokainen haluaisi kokea. Suurimalle osalle noin syvä toisen hyväksyntä, rakkaus ja aitous suhteessa jää kokematta ikiajoiksi. Luin juuri ennen tätä sinun blogia Jennan blogin http://hangingonlooserope.blogspot.fi/?m=1 ja harmitti, kuinka heidät syöpä repi erilleen ja miten paljon vihamielisyyttä heidän arkeen mahtui. Varmaan ihan inhimillistä mutta olen silti onnellinen sun puolest, että sulla on joku johon nojata ja pysyy rinnallasi hyvässä ja pahassa. Onnen tyttö siinä suhteessa!

    VastaaPoista
  18. Kuinka vieras ihminen voikaan kirjoittaa kuin kynästäni. Itselläni tarina tässä kohtaa vain toisin. Onnea ja samanlaista rakkautta tuleviin yhteisiin vuosikymmeniinne sinä ihana nainen!

    VastaaPoista
  19. Ei voinut itkua pidättää. Onnea ja kaikkea hyvää tulevaanne <3 Omasta ja teidän tarinasta, mun uskoni onnellisiin loppuihin ei horju. Aina ei ole helppoa, eikä kai kuulukaan olla.
    <3

    VastaaPoista
  20. Eihän tätä suloista postausta voinut kuivin silmin lukea. Ihanaa, että olette löytäneet uudelleen tien toistenne luokse. <3

    VastaaPoista
  21. Onnea ja iloa rakkaat ♡♡♡♡♡♡♡♡ juhatapio-koskettaa myös aina.

    VastaaPoista
  22. <3 Onnea ja kaikkea hyvää :)

    VastaaPoista
  23. Onnea teille kaikille kolmelle!

    VastaaPoista
  24. Onnea ja rakkautta elämäänne <3
    Toivoo kahden mummi

    VastaaPoista
  25. Niin kaunista! Onnea ja kaikkea hyvää teille!

    VastaaPoista
  26. En voinut töissä katsoa tuota videota ja nyt se ei toimi kotikoneella...eiiiiii..mutta onnea joka tapauksessa kiloittain!

    VastaaPoista
  27. En missään nimessä luottaisi "mieheen", joka jo kerran osoittautui petturiksi. Tunsikohan hän vain sääliä ja siksi tuo ele?

    VastaaPoista
  28. "Sinua minä rakastan, tiedän sen.
    Se ei ole vain hetken huumaa.
    Se on nuotion hehku hiljainen
    ja roihua polttavan kuumaa.

    Se ei sammu kun sammuvat hallayöt,
    se ei kuole, kun maassa on routa.
    Se kestää arjen ja pehmeät yöt,
    se kestää, on myrsky tai pouta.

    Minä sinua rakastan, katsohan ,
    kuinka kirkkaasti tuikkivat tähdet.
    Joka päivä ne Sinulle lahjoitan,
    jos kanssani matkalle lähdet.

    Ja kun kuljemme raskain askelin,
    ja aika tuo murheita tupaan,
    pidän kädestä Sinua silloinkin,
    yhä Sinua rakastaa lupaan.

    Minä sinua rakastan silloinkin
    jos ehdimme korkeaan ikään.
    Olet edelleen minulle suloisin,
    ei hellyyttä sammuta mikään.

    Mitä siitä jos ryppyjä poskiin saat,
    taikka kumaraan selkäsi taipuu.
    Kun näen silmäsi kirkkaat ja kuulakkaat,
    taas polvilleen rakkaus taipuu.

    - Anna-Mari Kaskinen -


    Onnea teille molemmille ja tyttärellenne myös.

    VastaaPoista
  29. Sinulta puuttuu vielä aikuisuuden askelia. Kuten kyky erottaa rakkaus riippuvuudesta. Kannattaa pitää oma voimansa itsessään, ei ripustautua toisen varaan.

    Lapselle ei kannata antaa malliksi isää, joka elättää itsensä toisten tappamisella. Lapsesi ansaitsee parempaa, ja sinä myös. ito rakkaus ei ole ripustautumista ja omistautumista. Sinulla on vielä kasvamista.

    VastaaPoista
  30. Pääsin nyt tänne saakka lukumaratonissa. Ehdin jo tuolla aiemmin kommentoida, että ansaitset paljon parempaa kuin tämä isäihminen, hän oli silloin juuri jättänyt teidät toistamiseen ja oli onnellisempi muualla kuin teidän kanssa.
    Toivottavasti tämä kolmas kerta toden sanoo eikä isäihminen taas jossain vaiheessa koe olevansa onnellisempi muualla. Kuinka monta kertaa voi särkeä toisen sydämen?
    Toivon teille onnea, koska sinä ja Tirppa olette sen ansainneet. Jatkan lukemista :) -Anne

    VastaaPoista
  31. Todella paljon onnea ja kaikkea hyvää perheellenne! Itse ymmärsin postauksia niin että menette naimisiin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...