13.11.15

Lapsemme kolmas koti

Olen ottanut Tirpalle kuvat meidän jokaisesta kodistamme muistoksi. Ja miksei vähän itsellenikin. On kiva katsoa vuosien päästä, miten silloin asuimme, millainen minun kotini oli. Jotenkin se tuntuu normaaliakin tärkeämmältä, kun koti vaihtuu suhteellisen usein, ja tulee miehen työn takia vaihtumaan jatkossakin muutaman vuoden välein. Lisäksi tiedän, että elämme viimeistä vuottamme tässä kodissa, ensi vuoden elokuussa suuntaamme ihan muualle.

Minun tulee kyllä varmaan ikävä tätä luutakomeroa. Korkeat huoneet, isot ikkunat, syvät ikkunanlaudat, oma sauna ja oi oi niin kaunis puisto, entinen varuskunta, jossa kotimme sijaitsee.. Mutta ehkäpä uudessa kodissa on sitten lattianeliöitä, lapselle oma huone, minulle oikea keittiö tupakeittiön tilalle JA säilytystilaa.

Kas tässä, meidän kotimme n-y-t, ilman stailausta mutta siivouksen jälkeen:












Asunnon raivostuttavin kohta. Pimeä ja kapea kaappikäytävä.


Ajattelin jättää tämän siivotun asunnon miehelle kavereineen ja lähteä itse liesuun. Jopa laittautuneena.

Meillä on ollut siivous vähän retuperällä miun jaksamisen takia, ja onkin huikean ihana fiilis kun saa kodin jokaisen huoneen puhtaaksi kerralla, eikä niin että johonkin nurkkaan on pesiytynyt vuori puhdasta pyykkiä ja makuuhuone lainehtii leluja! Joten ei, en yritäkään väittää, että meillä olisi normaalisti edes näin siistiä. Jonkun mielestä tämäkin on varmaan pahemman luokan sekasotku, mutta koitan nyt elää sen ajatuksen kanssa tässä tätä blogatessani.


10 kommenttia:

  1. Ihana ja lämpöisän tuntuinen koti. Paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten punainen pikku nojatuoli, olohuoneen kuvioitu seinä ja makuuhuoneen valokuvaseinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Makkarin valokuvaseinästä puuttuu vieläkin kuvia :D

      Poista
  2. Ihanan näköistä :) Ja sinä vasta ihanalta näytätkin! Meidän nuorisolla oli tuo samainen kerrossänky pari vuotta käytössään, uuteen kotiin se ei enää mahtunutkaan leveän alaosansa takia. Mutta tykättiin hurjasti tuosta mallista! Ja koti, johon se myytiin, on kuuleman mukaan myös tykännyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä tuo on nyt vähän pakon sanelema ratkaisu, ja vaikka systeemistä tykkäänkin, niin ulkonäöllisesti tuo ei miellytä. Varmaan silti otetaan seuraavaankin kotiin mukaan, on sitten vieraspaikkoja. :)

      Poista
  3. Ihana koti. On jotenkin tunnelmaa täynnä. Ja sinä näytät upealta.

    VastaaPoista
  4. Mitäkö tuumin? No sitä, että kunpa muuttaisitte samalle paikkakunnalle meidän kanssa, niin että voisin joskus sattumalta nähdä teidät jossain!

    Siisti koti on onni ja ihanuus. Minä olen viime aikoina alkanut haaveilla kirkkaankeltaisista väriläiskistä kotiin. Teillä niitä näyttää olevan useampiakin: nukkekoti, suihkuverho ja tuo Bobbles ainakin!

    - Kukka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ellette asu keskellä pimeintä Lappia, ei taideta olla tulossa teidän kulmille :D

      Keltaista ja punaista meillä taitaa olla eniten, makkarissa sitten vaaleanpunaistakin pienimmän mieliksi.

      Poista
  5. Kodikas ja lämminhenkisen tuntuinen koti teillä on. Ihailen.

    Koska minulla ei ole älypuhelinta, enkä siis voi kommentoida sinulle tuolla instagramissa, (mutta lukea toki voin), kerron ajatukseni täällä: mainitsit uskostasi. Minä olen tätä mieltä: olen itse ateisti, mutta en mitenkään voi ymmärtää, että joku, kukaan, voi tuomita sinua uskosi perusteella. Jokaisella ihmisellä pitää mielestäni olla oikeus omaan mielipiteeseensä, niin sinulla kuin minullakin. Minä kunnioitan sinun uskoasi. Sinä olet harvinaisen fiksu ja älykäs nuori nainen, lisäksi mielestäni erinomainen äiti. Lisäksi olet erittäin kaunis. Olet erittäin taitava monella alalla. Tämä on ihan oikeasti minun mielipiteeni, ei mitenkään sen takia, että olet sairastanut syövän. Minulla on sinua jonkin verran vanhempia lapsia (olen kertonut sen ennenkin!!!) ja olen todella onnellinen, että he ovat, ainakin vielä, täysin terveitä. Niin olet sinäkin, ihan pian.

    Kaikkea hyvää Sinulle, Tirpalle ja miehellesi! Olette ajatuksissani <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun kommentoit vieläkin, miusta on ihana kuulla nimimerkillisistä lukijoista aina välillä <3

      En kyllä meinaa käsittää miksi minun uskoni loukkaa. En ole tyrkyttänyt, en saarnannut, enkä varsinkaan tuominnut toisin ajattelevia. Minusta usko on ihmisen ja Jumalan välinen asia, enkä siis ota sitä edes normiarjessa esille. Mutta silti moni vakilukija, vuosien takaa, ilmoitti että tämä muutti heidän kuvaansa minusta liian radikaalisti, en ole se joksi he minua luulivat.

      Poista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...